Om een account toe te voegen, klikt u rechts op het menu-icoon. Vervolgens gaat u naar ‘Opties’ -> ‘Accountinstellingen’.
Mailbox instellen
Hier krijgt u een overzicht van al de accounts die al zijn ingesteld in Thunderbird. Om een nieuw account toe te voegen, klikt u bij ‘Accountacties’ op ‘E-mailaccount toevoegen’. Vervolgens vult u hier uw gegevens in.
Hierna gaat Thunderbird zelf mailinstellingen aanmaken. Gelieve deze na te kijken of deze wel kloppen. Als dit niet het geval is, kan u op ‘Handmatige configuratie’.
Gebruikt u POP3? Bij de ‘Serverhostnaam’ zet u zowel bij ‘Inkomend’ als ‘Uitgaand’ mail.uwdomein.be(Vul hier uw eigen domein in) Bij de Gebruikersnaam zet u bij zowel ‘Inkomend’ als ‘Uitgaand’ het mailadres.
Gebruikt u IMAP? Bij de ‘Serverhostnaam’ zet u zowel bij ‘Inkomend’ als ‘Uitgaand’ mail.uwdomein.be(Vul hier uw eigen domein in) Bij de Gebruikersnaam zet u bij zowel ‘Inkomend’ als ‘Uitgaand’ het mailadres.
Mails tijdelijk op de server bewaren
Wenst u uw mails nog even te bewaren op de server, dat kan u in het overzicht van de mailboxen aanpassen (‘Opties’ -> ‘Accountinstellingen’)Enkel als u mails leest via POP3.Vervolgens klikt u op de mailbox die u wilt aanpassen en klikt u op ‘Wijzigen’. Hierna krijgt u de instellingen te zien van het mailadres.
Hier kan u de optie ‘Berichten op de server laten’ aanduiden. Hierna kan u ‘voor maximaal’ aanduiden en hier het aantal dagen ingeven. Hierna zullen de mails nadat u deze heeft opgehaald nog 14 dagen blijven staan op de server. Hierna worden deze automatisch verwijderd.
x
Wenst u meer info? Aarzel niet om ons te contacteren.