Handleidingen

Inloggen in Mailprogramma's: Microsoft Office - Outlook

1.

Wat is Microsoft Office Outlook?

Microsoft Office Outlook is een betalend mailprogramma dat inbegrepen is bij uw office-pakket (Word, Excel, PowerPoint)

Via dit programma kan u mails ontvangen.

inloggen cPanel
outlook bestand
2.

Mailbox instellen

U gaat naar ‘Bestand’-> ‘Accountinstellingen’.

Vervolgens klikt u op ‘Nieuw’

3.

E-mailadres invullen

u geeft uw e-mailadres in.

Hierna selecteert u bij ‘Geavanceerde opties’ ‘Ik wil mijn account handmatig instellen’.

outlook nieuw

POP3

IMAP

4.

Selecteer een methode

Hierna selecteert u de methode (Imap of POP3) waarmee u uw mailbox wilt inlezen.

Hier vindt u meer info over de 2 methodes

Vervolgens geeft u uw wachtwoord van de mailbox in.

Mailserver

Bij zowel inkomende e-mailserver als uitgaande e-mailserver geeft mail.uwdomein.be in (Vul hier uw eigen website in)

Poorten

POP3
Inkomende e-mail: 110
Uitgaande e-mail: 587

IMAP
Inkomende e-mail: 143
Uitgaande e-mail: 587

Hierna klikt u op 'Verbinding maken' en wordt de mailbox verder ingesteld.

5.

Mails tijdelijk bewaren op de server

Wenst u uw mails nog even te bewaren op de server, dat kan u in het overzicht van de mailboxen (‘Accountinstellingen’) aanpassen.
Dit kan enkel als u mails leest via POP3.

Vervolgens klikt u op de mailbox die u wilt aanpassen en klikt u op ‘Wijzigen’. Hierna krijgt u de instellingen te zien van het mailadres.

Vervolgens drukt u op ‘Meer instellingen’ en gaat u naar het tabblad ‘Geavanceerd’. Hierna kan u bij ‘Bezorging’ het aantal dagen invullen dat de mail nog moet blijven staan op de server.

Meer instellingen
  • Dank voor de snelle service

    Tevreden over de dienstverlening

    Bedankt voor de goede service